Breaking: Judge Rules Fulton County Georgia Ballots Be Unsealed & Inspected

Posted by on March 17, 2021 2:33 pm
Tags:
Categories: The Beltway Report

The Epoch Times is a media organization that is well cited as bold defenders of President Trump, America and Pro-American First policies, and they also happen to be experts on the tactics of Communist Chinese Party, because they are Chinese people who have been persecuted by the CCP.

Because of their experience with the regime, the people at the Epoch Times are the perfect people to warn American about the tactics that the CPP uses.

“The Epoch Times was founded by Chinese Americans who had fled communist China and had firsthand experienced its horror. It is saddening to see that an American media outlet would attack a competitor for exposing the crimes committed by a communist regime.

At The Epoch Times, we believe that it is the job of a media organization to point out wrongdoing when it happens, and the Chinese Communist Party is the world’s worst violator of human rights. We sincerely hope The New York Times recognizes the threat that this regime poses not only to the Chinese people, but to the rest of the world.”

In their article, Shadowy Firm Uses New York Times to Spread Disinformation About Epoch Times, the popular Epoch Times, which is focused on fighting Communism, wrote:

The New York Times on March 9, 2021, published an article containing incorrect information about The Epoch Times prepared by a shadowy firm.

The article, authored by Davey Alba, centers around the inaccurate claim that The Epoch Times is connected to “more than a dozen sites.” The New York Times makes this false claim without providing any evidence nor stating which websites it’s referring to.

This is likely because the claim is not a result of The New York Times’ own reporting, but rather based on information that the newspaper was handed by a third party.

While the initial version of Alba’s article did not reveal the source of the false information, The New York Times disclosed the identity of the entity in a correction statement.

THEY ARE BEING ATTACKED BY DEMOCRATS

“The NYT describes Advance Democracy innocuously as “a research group” but fails to disclose the special interests behind the group, including Silicon Valley funding, and its founder Daniel Jones’s ties to Fusion GPS, the firm responsible for the widely discredited Steele dossier,”

Advance Democracy, according to their website, “Advance Democracy, Inc. (ADI) is an independent, non-partisan organization that conducts global investigations to promote accountability, transparency, and good governance,” and the is really all that is on the site. 

Jones, a former congressional staffer, founded Advance Democracy Inc. in 2018. The organization operates largely in the shadows, running a website that only states, “Advance Democracy, Inc. (ADI) is an independent, non-partisan organization that conducts global investigations to promote accountability, transparency, and good governance.”

An interesting post on Twitter on the matter turned up:

“Well, I recognized the Integrity Initiatives fingerprints here. Everything Advance Democracy reported was Bellingcat’s favorite. The integrity Initiatives Sir Richard Dearlove, the former MI6 chief, was actually running Christopher Steele’s FusionGPS Trump operation,” one poster wrote about Advance Democracy.

AND THERE IT IS, EPOCH TIMES IS CRITICAL OF THE CHINESE COMMUNIST PARTY

“This is not the first time that The New York Times has resorted to publishing false information about The Epoch Times. In November last year, the publication published an article that contained numerous false accusations. The Epoch Times at the time provided an in-depth analysis that can be read on our website (“New York Times’ 8-Month-Long ‘Investigation’ of The Epoch Times: Light on Facts, Heavy on Bias”).

“Another concern is The New York Times’ ongoing attempts to criticize The Epoch Times for its critical position on the Chinese Communist Party, especially given The New York Times’ business ties to Chinese state-owned media entities, from which it has received advertising funding,”Epoch Times wrote.

Advance Democracy does not appear in many articles or in many searches on Twitter, except for this one post that claims the groups also has ties to the Brits:

The post Breaking: Judge Rules Fulton County Georgia Ballots Be Unsealed & Inspected appeared first on The Beltway Report.